vrijdag 16 november 2007

Resultaten 2007

Koekelberg vanuit de ring rond Brussel. Het tijdschrift Grande organiseerde dit jaar een fotowedstrijd met het thema 'België. (niet te verwarren met de jaarlijks algemene wedstrijd) Daaraan moest ik uiteraard deelnemen met mijn Fotogeniek belgie archief! Maar hoe vat je nu België samen in één foto?
Dit beeld is volgens mij op en top Belgisch. Je ziet Koekelberg ( een monument door iedereen gekend) omringd door lelijke appartements-blokken die als paddestoelen lukraak uit de grond lijken te groeien met op de voorgrond een typische Belgische koe. Van contrasten gesproken. Een extra punt in de foto is de kleurenovereenkomst tussen de luifels van de appartementen en de snuit van de koe.
Dit beeld won de eerste prijs, een digitale refelexcamera (Pentax K10, 10milj pix)
Ik wou al jaren die foto maken, maar dan met de Vlaamse boerenpaarden die daar normaal gezien staan. Ik stelde het echter steeds uit omdat je daar nabij de oprit van Asse niet gemakkelijk reglementair kan parkeren. Toen ik het dan uiteindelijk toch probeerde stonden er geen paarden, maar koeien...

Geen opmerkingen: