donderdag 15 november 2007

Resultaten 1996

Ter gelegenheid van de voorlaatste editie van de Virga Jesse feesten te Hasselt organiseerde de stad een fotowedstrijd waarbij je een reeks van 10 à 20 dia's moest insturen. De inzending werd in z'n geheel beoordeeld. Ik won de hoofdprijs en met deze foto ook nog een eerste prijs in één van de subonderwerpen. Een opname in tegenlicht. Nog steeds krijg ik tijdens mijn fotoreportages regelmatig van omstaanders de opmerking " je trekt tegen het licht in! gaat niet lukken, hoor." Terwijl je natuurlijk net daardoor prachtige sfeeropnames kan krijgen. Voorwaarde is uiteraard een fatsoenlijke zonnekap op de tele en een goede inschatting van de lichtmeting.
Dit beeld is een detail van het dak van het gebouw 'Tafelrond' op de Grote Markt in Leuven.
Gefotografeerd met een 300mm lens. Doe ik nog steeds onvoldoende gedurende mijn foto-uitstappen in de Belgische steden: naar boven kijken! je ontdekt er een zee van mogelijke foto-onderwerpen. Ik won met deze foto de tweede prijs in een fotowedstrijd van de stad Aarschot met als thema "kleur in monumenten" Toch wat geluk gehad want zoveel kleur zit er niet in deze foto...

1ste prijs Photo Réponse (Frankrijk) thema 'Cadrez large'

Een clichéfoto, maar het blijft een ongelofelijk fotogenieke sport: jetski !

Dit beeld werd genomen langs het Albertkanaal in de buurt van Geel. Het grote voordeel van deze sport is dat het niet eens zo moeilijk is om te fotograferen. Er is over het algemeen voldoende licht om met snelle sluitertijden haarscherpe foto's te trekken. Gewoon het onderwerp volgen met een standaard tele en trekken maar!


Geen opmerkingen: