donderdag 15 november 2007

Resultaten 1997

Mijn meest succesrijke foto op gebied van fotowedstrijden! In dat jaar won ik er o.a. de eerste prijs (reis naar New York) mee in een fotowedstrijd met als thema 'natuur' van het tijdschrift Grasduinen (Nederland) Dit beeld werd genomen boven op de Hoge Venen nabij de Baraque Michel. Ik herinner me nog goed dat er alleen maar helemaal bovenaan sneeuw lag. Amper 4 km verder richting Eupen lag er niets meer. Gebeurt feitelijk wel meer dat er alleen maar op de toppen van de Hoge venen sneeuw ligt en dat maakt een uitstapje naar de Oostkantons soms zo spannend. Het wit dat op de takken van de gebroken berk ligt is overigens geen sneeuw maar rijm. Een beetje een symbolisch beeld: het lijkt alsof de berk het begeven heeft van de gure weersomstandigheden.

Een opname van een werkende boerin in het Spaanse Extremadura. Een dankbaar onderwerp gefotografeerd met een 400mm lens. Eerste prijs in het tijdschrift ' Elders en Anders' Het was een 'klein' prijske (rugzak), maar ik vond het een leuke foto. Jammer genoeg zie je hier een matige scanversie van het origineel. Wat overigens een probleem is met vele foto's van voor het digitale tijdperk.

Geen opmerkingen: